ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Као у огледалу - свет је позорница

Драгана Бошковић

11. 03. 2024. у 06:25

ПРЕДСТАВУ "Страх у опери" (драматург Исидора Милоса­вљевић), ауторка позоришног комада, Јелена Мијовић је засновала на прози Дина Буцатија, пуној фантастике, алегорије и апсурда.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Као у огледалу - свет је позорница

фото Приватна архива

Једна мајка, Ђилда, чистачица у опе­ри, у вечери премијере, присиљена је да се бори за своју оклеветану кћер (Милица Трифуновић), а та се борба пре­лива и на сву децу, све људе, сав свет који грца у неправди потрошачкиг друштва. Мајку игра Светлана Бојковић, па је "позориште потказало живот" (Д. Ковачевић) и револуцио­нарност Бојковићеве учинио савременијим на сцени, него што то код Буцатија бива.

Редитељ Иван Вуковић је срчано вукао конце овим дра­матуршким функцијама, готово до последњег шармантно шаблонизованих - директорка опере (Драгана Ђукић), славни диригент (Ненад Ћирић), градоначелниковица (Је­лена Ђокић), манипулативни уметник (Владислав Михаи­ловић)... Своје познато умеће да оживи и мање уверљиве ликове показао је на примеру градоначелникове кћери, која је присиљена да пева, иако не жели (одлична Сузана Лукић), кћери чистачице, као и два смешна свеца, који пате од овоземаљских сујета (Тихомир Станић и Лука Грбић). И ту је увелико пропуштена шанса да се од шаљивог ново­печеног свеца, Светог Гончила Луке Грбића, сачини читава једна представа у представи, јер овај глумац то може, и зна како да своје многе таленте употреби савршено. Иако је до краја био неодољив, његов лик је на крају, као обичан чо­век, коме је због доброчинства одузет "чин", био помало неуверљив у својој доброти и некако невољно смушен. А Грбић је могао и то бриљантно да одигра. Није, из непозна­тих разлога.

"Страх у опери" је могла да буде убитачна алегорија на страх оних о којима се на демонстрацијама извикују погрд­не пароле. На пола пута између апсурда и натурализма, са скретањем у мелодраму и комедију коју је прославио ита­лијански нобеловац, Дарио Фо, ова представа је остала за­бавно вече у Атељеу 212, које и само зна да покрене рево­луцију, што се и догађало у историји ("Коса). Добра подела, велики труд гласовитих уметника, потпомогнутих младим снагама, у оперетској сценографији Андреје Рондовића и шаблонизованим костимима Велимирке Дамњановић изазвали су ефекат успеха, какав се и очекивао, који много дугује и живој, атрактивној појави перформерке и композиторке, Ирене Драговић... Много асоцијација на данашњу ситуацију класне и пар­тијске борбе, истинитост незнања родитеља, шта раде и како живе њихова деца, слобода избора и, на крају, и људска права - свега тога је било у том позоришту, где се играла опера о убиству деце од пре Христа...

Сувише атракција за интегралан доживљај и озбиљну анализу и те, и ове сад ситуације. n

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО Захарова упутила мистериозну поруку Западу

"ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО" Захарова упутила мистериозну поруку Западу

ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова изјавила је данас да су западне земље забринуте због тога каква би још нова испитивања оружја Русија могла да спроведе након демонстрације ракете "Буревестник".

01. 11. 2025. у 19:52

САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији

САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији

СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.

29. 10. 2025. у 16:17

Коментари (0)

Вода – ресурс који Србија може да понуди свету