ДИЈАЛОГ СА НАДЕЖДОМ: Изложба Александра Леке Младеновића поводом 150 година од рођења сликарке у Салону Музеја града Београда
ТРИ од девет оригиналнх дела Надежде Петровић - "Ташмајдан", "Дунав код Београда" и "Портрет жене", које чува Музеј града Београда, наћи ће се на поставци поводом 150 година од рођења сликарке, окружене радовима Александра Леке Младеновића, професора Факултета ликовних уметности.

Према фотографском аутопортрету Надежде Петровић, по фотографији у власништву Милоша Колара
Изложба "Дијалог: Надежда Петровић - А. М. Лека", својеврсни Младеновићев омаж сликарки која је својим животом и радом оставила неизбрисив траг у нашој култури и историји, биће отворена прекосутра у Салону Музеја града Београда, у 19 часова.
- Приступио сам истраживању изванредних личних, друштвених и пре свега уметничких постигнућа Надежде Петровић са дубоким пијететом - тврди наш угледни графичар. - Са Надеждом су ми се путеви укрштали у простору, али не и у времену. Ташмајдан, Краљево и Чачак (крај одакле су са мајчине стране), Стара Србија (прадеда по мом оцу је живео у Куманову када је Надежда са Чајкановићем тамо носила помоћ српском живљу), па и Ресавска 11, у којој је било стационирано седиште Кола српских сестара, истина седам година након Надеждине смрти. Симболично, у истој улици, на 300 метара од Салона Музеја града Београда сам живео 30 година. Од рођења.

Према фотографији у власништву Милоша Колара
Према његовим речима Надежда је обрађивала углавном две теме, портрет (људску фигуру) и пејзаж (рурални и урбани).
- Моја основна тема у уметничком опусу је управо човек, кроз савремени историјски портрет, "иконе" поп културе, кроз мешање високе и бартовске "свакодневне" културе, омаж жени и њеним правима - објашњава Младеновић. - Надеждини модели су најчешће чланови породице, колеге уметници, обични људи, циганке, сељаци, нема знаменитих личности, осим војсковођа - са терена.
Повратак на Ташмајдан
ПОСЕБНО место у концепту заузима интерпретација Надеждине слике "Ташмајдан" која је, можемо слободно рећи, занимљивим токовима поново нашла свој пут у окружење у чијој непосредној близини је настала - истиче у каталогу Јелена Медаковић, директорка музеја, који обележава 120 година постојања. - Салон Музеја града Београда у којем се реализује поставка изложбе "Дијалози", налази се тик уз Ташмајдански парк у Београду. Значајан део поставке чине слике већег формата, неке из ранијег периода, а већим делом оне настале за ову прилику, као резултат Младеновићевог истаживања човека. У том сегменту женски портрет је оно што уметника нарочито инспирише, те тему жене као хероине посебно обрађује и на тај начин води "дијалог" са својом колегиницом по четкици, Надеждом Петровић.

Музеј града Београда
Ауторка текста у каталогу, кустоскиња изложбе Марија Стошић наводи да се уметник и у ранијим стваралачким фазама бавио енергијом сажетом у једној особи, посебно женској, кроз портрете династије Обреновић, али и супермодерних жена из света рок музике, панка и урбане културе, па је тако на ред дошла и портретска анализа Надежде Петровић.
- На основу архивских породичних фотографија породице Петровић, које су биле доступне Младеновићу током овог уметничког истраживања, настали су веома успешни портрети и групни портрети, међу којима се издваја диптих "Породични портрет Петровића" из 2023. - пише Стошићева. - Насликан је у Младеновићевом препознатљивом попартистичком стилу са позитив негатив ефектом, пуним тоналитетом јаких флуоресцентних боја и чврстом композицијском структуром, али са темом која преноси топлу породичну атмосферу угледне грађанске породице с почетка 20. века.

Фото промо
Кустоскиња указује и на "Портрет по фотографском аутопортрету Надежде Петровић", рађен је према снимку који је сама уметница сликала, а аутору је уступио Милош Коларж, наследник породице Петровић.
- Сликан у маниру ранијих портрета династије Обреновић у поп арт стилу, овај портрет величином растера тачака и распоредом њихових боја исказује волуминозност и оштрину уз призвук естетике Роја Лихтенштајна - сматра Стошићева, напомињући да су
Младеновићеви радови "Ташмајдан" и "На Дунаву код Београда", настали ове године, у суптилној интеракцији са истоименим Надеждиним пејзажима, с почетка 20. века.

ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова данас је назвала упозорења Европске уније председнику Србије Александру Вучићу у вези његове посете Москви за Дан победе, "бандитизмом и уценом''.
30. 04. 2025. у 16:55

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ХАОС И ДРАМА НА САБАЛЕНКИНОМ МЕЧУ: Свађа. прозивке и на крају одлазак без руковања (ВИДЕО)
БЕЛОРУСКИЊА Арина Сабаленка савладала је Марту Костјук из Украјине за пласман у полуфинале мастерса у Мадриду, а то је било све само не обичан меч.
01. 05. 2025. у 09:30
Коментари (0)