БРЗОМ ПРУГОМ БРЗО ДО СУБОТИЦЕ: Од Српске Атине за 40 минута, од престонице за 70!

Јелена Лемајић

30. 04. 2025. у 13:30

БАШ као што су пре више од 160 лета Суботичани и њихове комшије радознало посматрали изградњу пруге и нестрпљиво очекивали да чују хук локомотиве, тако се и данас чека почетак саобраћања брзе железничке трасе између Новог Сада и Суботице.

БРЗОМ ПРУГОМ БРЗО ДО СУБОТИЦЕ: Од Српске Атине за 40 минута, од престонице за 70!

Фото: Ј. Лемајић

Воз којим ће до Српске Атине стићи за 40 минута, чекају и стари и млади. И то не само Суботичани, већ и становници Новог Жедника и Наумовићева, Бачке Тополе, Малог Иђоша, Врбаса, Степановићева и Кисача где ће се воз заустављати. С друге стране, до лепота најсевернијег српског града Београђани ће моћи за нешто дуже од сат времена - 70 минута, колико ће им бити потребно да "соколом" стигну до центра Суботице, где се налази обновљена, најстарија железничка станица.

Да то може да се догоди већ почетком јула најавио је недавно председник Србије Александар Вучић изражавајући уверење да ће упркос многобројним изазовима и препрекама, радови на овој стратешкој саобраћајној вези бити завршени у планираном року.

- Ја верујем да бисмо до 7. јула могли да отворимо пругу Београд-Суботица, после свега што су нам радили. И тада би се до Будимпеште, јер Мађарима остаје још само један део за брзу пругу, могло стизати за око три сата. Стварно дивно, идеално, и то може за два месеца - рекао је Вучић.

Најсложенији вијадукт

ДЕОНИЦА између Новог Сада и Суботице, дуга 108 километара, била је изузетно захтевна. Изграђено је укупно 58 нових објеката. Између осталог 30 надвожњака, 13 подвожњака, пет галерија, као и по два пешачко-бициклистичка потходника и потпорне конструкције уз галерију. Најтежи и најсложенији објекат био је вијадукт у Врбасу дуг 1.417 метара, а ту су вијадукти у Малом Иђошу, Змајеву, Степановићеву, Ловћенцу и Бачкој Тополи.
На траси брзе пруге су и четири мостовске конструкције преко канала Дунав-Тиса-Дунав.

Ова изјава дошла је у тренутку када Србија улаже велике напоре у модернизацију саобраћајне инфраструктуре, а пројекат брзе пруге ка Мађарској представља један од кључних коридора не само за повезивање са суседном државом, већ и за јачање економских, туристичких и логистичких потенцијала читавог региона. По завршетку свих радова, путовање возом између Београда и Будимпеште трајаће око три сата, чиме се Србија значајно приближава европским стандардима у железничком саобраћају.

То је итекако обрадовало бројне грађане наше земље, који сматрају да ће се тиме ситуација у Србији нормализовати и вратити на пут који је годинама трасирала.

Фото: Ј. Лемајић

- Имамо пуно студената и запослених људи којима су базе за стварање успеха Нови Сад и Београд, али и оних који живе и раде у Мађарској. Сви ми жељно ишчекујемо да воз почне да саобраћа, да избегнемо гужве на путевима и граничним прелазима - каже нам Мирослав А. - Надамо се да ће то бити ускоро.

Фото: Ј. Лемајић

Иако после трагедије на новосадској железничкој станици, о темпу завршетка пруге нико не жели званично да говори, незванично сазнајемо да је у току отклањање уочених недостатака на траси, нарочито када су у питању скретнице, провере станичних објеката, њихове електрификације и прибављање неопходних дозвола за коришћење. Такође, свих седам објеката везаних за саобраћајну инфраструктуру у граду, обухваћени су јединственом грађевинском дозволом за ову деоницу од Новог Сада до државне границе. Град је иницирао одређене поправке и дораде, попут изградње кружног тока код Мајшанског моста и ту је процедура у току.

Београд - Будимпешта

ПРУГА Београд-Будимпешта део је глобалног пројекта "Један појас - један пут" инфраструктурног повезивања Европе и Азије, који је иницирала Кина. Вредност до сада два потписана анекса уговора износи скоро 1,17 милијарди долара. Радове на реализацији овог пројекта изводе два кинеска конзорцијума.

Иначе, уговорен рок за завршетак радова на изградњи пруге је август 2025. Када после пробних вожњи и тестова буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и Суботице, сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана, то значи да на читавој брзој прузи Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија државна граница са Мађарском, неће постојати путни прелази. Пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима. То значи да ће пруга за брзине од 200 километара на час испуњавати све највише европске стандарде када је реч о технологији, функционисању и безбедности железничког саобраћаја. 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије

ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије

ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова данас је назвала упозорења Европске уније председнику Србије Александру Вучићу у вези његове посете Москви за Дан победе, "бандитизмом и уценом''.

30. 04. 2025. у 16:55

Коментари (0)

РУС ПРИРЕДИО НЕВИЂЕН СКАНДАЛ: Колеге тенисери не могу да верују да се овако понашао! (ВИДЕО)