ВОЗОМ ПУТОВАЛО ВИШЕ ОД 7 МИЛИОНА ПУТНИКА: Ренесанса железнице стиже и на југ Србије

Е.Б.Т.

05. 01. 2024. у 12:30

СРПСКИМ железницама се у 2023. години превезло укупно више од седам милиона путника, од чега пругом Београд-Нови Сад око 3,5 милиона, а између 50 и 55 одсто путника је користило брзи воз “Соко”.

ВОЗОМ ПУТОВАЛО ВИШЕ ОД 7 МИЛИОНА ПУТНИКА: Ренесанса железнице стиже и на југ Србије

Фото З. Јовановић

Ово је рекао в.д. директора “Србијавоза” Иван Булајић током вожње возом "Носталгија", који саобраћа најатрактивнијом музејско-туристичком железницом у Европи Шарганском осмицом, на Мокрој Гори. Он истиче да се грађани враћају железници, која у нашој земљи доживљава ренесансу, као и да је томе допринела линија Београд-Нови Сад где је брзина и квалитет железничког превоза ван било какве конкуренције, како аутобуса, тако и аутомобила.

- Ствари се мењају и на осталим пругама, доста радимо на чистоћи возова, редовитости, кашњења су неупоредиво мања него претходних година и на пругама које су конкурентне према аутобуском саобраћају као што су оне према Ужицу, Вршцу или Сремској Митровици и осећамо драстично повећање броја путника – каже Булајић.

УШЛИ У ЗОНУ ДОБИТИ

ДИРЕКТОР „Србијавоза“ Иван Булајић потврдио да је, према извештају о пословању, лане то предузеће први пут од оснивања 2015. године, постало профитабилна компанија са оствареним нето приходом од 370 милиона динара у првих девет месеци.

- За првих девет месеци 2023. године смо профитабилни, сада припремамо извештај за крај године и тај тренд ће остати, тако да је од оснивања 2015. наша компанија коначно ушла у зону нето добити, а не нето губитка – каже Булајић.

Он каже да је интересовање за путовање возом од Београда до Новог Сада и даље врло високо и у порасту, те да је „Србијавоз”, као једна одговорна компанија која води рачуна о путницима и њиховим потребама, у данима повећаних гужви увела по два воза на свакој линији, такозване синхроне. Највише путника, како додаје, има између Београда и Новог Сада због највећег броја полазака, којих има 60 дневно, а у току 2024. године планирано је да се уведу и додатни. Он је подсетио да је на овој траси покренут пројекат Два музеја повезана возом са партнерима, Галеријом Матице српске и Музејом Југославије.

- Галерија Матице српске се налази близу станице Нови Сад, а Музеј Југославије близу станице Прокоп , тако да су воз “Соко” и брза пруга коју смо направили између два града најприроднија веза и могућност да се у једном дану без проблема обиђу оба музеја - навео је Булајић.

ШАРГАНСКА ОСМИЦА ЖЕЛЕЗНИЧКИ БИСЕР

ТОКОМ 20 година, од када ради Шарганска осмица, том пругом превезло се 1,3 милиона путника који су дошли да виде тај железнички бисер – каже Иван Булајић. - Само у 2023. години, у летњој сезони, том пругом путовало је око 73.000 људи.

Говорећи о прузи Београд-Бар, Булајић је подсетио да на њој редовно саобраћају возови до Ужица, али и "барски воз" који током целе године иде као ноћни ауто-воз, а током летње сезоне и дневни воз. Ми ћемо, како додаје, тај дневни воз продужити да иде од Новог Сада и Новосађанима омогућити да иду на море.

Према његовим речима, радови на прузи Београд-Суботица изводе се брже од планираних рокова и извесно је да ће бити завршени до децембра 2024. године, што ће отворити међународни саобраћај преко Будимпеште и омогућити повезивање са европским градовима.

- Прилично добру тражњу имамо за линију Суботица-Сегедин, али очекујемо да ће отварањем пруге између Београда и Суботице та тражња да се повећа, јер ће путници са врло кратким и једноставним преседањем моћи из Београда да оду за Сегедин, а из Сегедина на сваких сат времена постоје и возови за Будимпешту – прецизира Булајић.

Он каже да 18 нових електромоторних Штадлерових возова пристизати пристизати од априла до краја 2024. године.

-То су изузетно модерни, савремени и квалитетни возови који нуде погодности као што су вендинг машине – објашњава Булајић. - Такође, потписали смо уговоре за пет брзих возова из Кине и очекујемо да они стигну у Србију у току 2025. године, а да њихово пуштање у саобраћај буде крајем те године или почетком 2026. када очекујемо да се то поклопи са отварањем целе брзе пруге између Београда и Будимпеште.

Биће набављене, како додаје, и нове локомотиве, и радиће се ремонт постојећих вагона и дизел моторних возова, те ће се многи пројекти реализовати у сарадњи са Европском банком за обнову и развој и међународном железничком банком “Еурофима”. Он је истакао да су нови пројекти које започињемо ове године вредни 115 милиона евра, тако да се наставља снажан талас инвестиција у железнице. Према његовим речима, са пристизањем нових возова из Швајцарске биће појачане линије као што је Београд-Нови Сад, али ће се увести и нове линије.

- Нови Сад ћемо повезати са Сремском Митровицом и Панчевом – каже Булајић. - Далеко боље ће бити интегрисано Панчево са Београдом са више полазака дневно између Сремске Митровице и Старе Пазове, а оно што ме највише радује је да крајем године буде завршен ремонт пруге Ниш-Брестовац, што ће омогућити да уведемо 30 возова дневно између Лесковца, Ниша и Алексинца и тиме коначно та ренесанса железница дође и на југ наше земље.

Он наводи да у “Србијавозу” тренутно има око 420 машиновођа и да редовно објављују конкурсе за пријем, и да је интересовање велико.

- И поред тога доста сарађујемо са Железничко-техничком школом како бисмо кроз приказивање светле будућности железнице будућим ученицима повећали интересовање за школу и њене смерове и тиме гарантовали попуну отворених позиција и у будућности – истакао је Булајић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

СКАНДАЛ У РИМУ: Новак Ђоковић погођен флашом у главу! (ВИДЕО)