БОР ЧЕКА ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ: За бољом инфраструктуром иду и инвеститори
ПРИВРЕДА по правилу прати саобраћајне коридоре. Понекад, попут ауто-пута Београд-Зрењанин, и друм се примиче индустрији. У овом тренутку се у Србији гради око 500 километара путева, па ће брзе саобраћајнице и ауто-путеви стићи и до југа и до истока земље, а управо су то области у којима би гушћа путна мрежа привукла и инвеститоре.
У 2019. нашим коридорима прошло чак осам милиона возила више него 2020.
Ни Банат није део до кога се тренутно брзо стиже, али се градња давно најављеног ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад очекује следеће године.
- Не знам заиста зашто касни, али генерално нам тај пут треба - сматра Слободан Аћимовић, професор Економског факултета. - Некада је планиран као брза саобраћајница, а сада се говори о ауто-путу. Генерално, свако улагње у ауто-путеве је добро и корисно. Свако грађење путева проширује могућност да нам дођу нови инвеститори. Битан је пут и за "Линглонг", и тек када крену са радом видећемо колико је то велкики произвођач. И ово није први пут да се изађе у сусрет инвеститору. Ми смо и "Фијату" обећали везу са ауто-путем. И то је било у пакету. Излази се у сусрет великим компанијама.
За бољим путевима можда би кренули инвеститори и у Источну и Јужну Србију.
- У Источној Србији пре свега недостаје путне инфраструктуре и ту очекујем велики бољитак од брзе саобраћајнице Пожаревац-Голубац - додаје Аћимовић. - Очекујем да ће она продужити даље ка Мајданпеку или ће се тај део решити попречном везом, ауто-путем "Карађорђе". Он од Лајковца, преко Свилајнца, иде до Бора. У Бору послују наша два највећа извозника. То су две "Зиђинове" фирме. Бор је велики индустријски центар. Логично је да се повеже са ауто-путем. Делимично постоји проблем и у Јужној Србији. То би могао да надомести пут Ниш-Мердаре.
Брза саобраћајница од Пожаревца до Голупца би требало да се заврши половином 2025. године. Ове године у буџету је за њу одвојено 9,3 милијарде динара. Радови теку и на будућем ауто-путу Ниш-Мердаре. Ове године је за овај пројекат уписано 3,47 милијарди динара.
РЕД НА ЖЕЛЕЗНИЦУ
ПУТНА инфраструктура је у фокусу годинама уназад. Струка верује да је ред да се сада више улаже у железничке правце.
- Железничка инфраструктура је на реду за улагања - сматра порфесор Слободан Аћимовић. - Треба да се заврши пруга Нови Сад - Суботица и да почне реконструкција Беогрд-Ниш. Ту је и пруга до границе са Црном Гором. То су нам најважнији пројекти у наредних неколико година. Не треба стопирати улагња у путеве, али ревитализација пруга треба да је приоритет.
Препоручујемо
ОВО НИКАКО НЕ СМЕТЕ РАДИТИ СА КРЕДИТНИМ КАРТИЦАМА: Казна може да иде до 2.500 евра
20. 11. 2025. у 17:21
ИСПРАВНО 97 ОДСТО НАМИРНИЦА: Шта је показао мониторинг безбедности хране у Србији
20. 11. 2025. у 16:33
СУТРА СЛАВИМО АРАНЂЕЛОВДАН: Постоји веровање да се не спрема жито, ево шта је истина
СРПСКА православна црква сутра ће прославити Сабор Светог Архангела Михаила, у народу познатом као Аранђеловдан.
20. 11. 2025. у 22:23
ПУТИН ЗАВРШИО У БОЛНИЦИ: Провео ноћ на клиници
РУСКИ председник Владимир Путин објавио је да је завршио годишњи лекарски преглед и резултати су добри.
19. 11. 2025. у 20:22
АРНАУТОВИЋ ЕМОТИВАН: Пет година имам проблем са супругом
ИЗУЗЕТНО емотиван био је капитен Аустрије Марко Арнаутовић након великог успеха у квалификацијама за Мундијал.
20. 11. 2025. у 12:40
Коментари (0)