СВАКИ ДРУГИ БИРА БРЗУ ПРУГУ: Захваљујући "Соколу" током 2022. дуплиран број путника у возовима
БРЗИ "соко" превезао је досад више од 1,3 милиона путника. Релација Београд - Нови Сад постала је најпопуларнија на српској железници.

Foto: Ministarstvo
Скоро сваки други путник који иде пругом, путује управо између ова два града. С друге стране, упозоравају аутобуски превозници, они су на овом потезу скоро изгубили посао.
Подаци статистике за прва три квартала прошле године показују да је железнички саобраћај користило чак 74 одсто више путника него претходне године. Пругом је путовало око 3,7 милиона грађана, а у истом периоду претходне године - око 2,15 милиона људи. Када се томе дода број продатих карата у последњем кварталу, разлика је још већа.
- Број превезених путника на српским пругама већи је за 104,88 одсто у односу на претходну годину - кажу у "Србија возу". - Већи је и укупан број километара који су путници прешли возом, такозвани путнички километри. Тај број је повећан за око 137 одсто. Највећи утицај на оба показатеља има пуштање у саобраћај пруге великих брзина Београд Центар - Нови Сад. Учешће броја превезених путника на релацији Београд - Нови Сад, у укупном броју превезених путника износи око 45 одсто. На другим релацијама није било значајнијег повећања броја превезених путника и путничких километара.
Саобраћајна статистика показује већи број и друмских путника. И то за око 13 одсто у првих девет месеци. Превозници, међутим, објашњавају да су и даље далеко од резултата из 2019. године и периода пре пандемије.

Фото: Н. Скендерија
- На деоници Београд - Нови Сад аутобуски саобраћај је уништен - објашњава Мирко Вучинић из удружења "Панонтранс". - Цена аутобуске карте на релацији Београд - Нови Сад није мењана сигурно 15 година и износи око 5,5 до 6 евра. Цена возне карте је 3,5 евра. Када је нешто тако нереално јефтино, нормално је да сви користе тај превоз. Статистика показује благи пораст, али је то поређење са 2021. гидином када смо до 1. септембра имали безброј ограничења. Нисмо ни близу броја путника из 2019. године. Додатан проблем је нереално скупо гориво. И то је један од разлога зашто је доста путника кренуло железницом. Да човек сам иде аутомобилом, то путовање би коштало 30 евра тамо и назад.
КРАЈЕМ 2025. БРЗИМ ДО БУДИМПЕШТЕ
ПРУГА Нови Сад - Суботица требало би да буде готова у авугусту 2025. године. После тога иде шест месеци тестирања. До краја 2025. би требало да буде пуштена у саобраћај. И Мађари ће тада завршити. Крајем 2025. године очекују се да брзим возом до Будимшете стижемо за два сата и 45 минута.

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

"БРАТЕ, МОРАМ!" Шта је Бора пред смрт урадио за Жељка
ПОСЛЕ вести о смрти фронтмена групе "Рибља Чорба", која је потресла регион у септембру прошле године, многе славне личности огласиле су се како би поделиле своје успомене на Бору Ђорђевића.
25. 06. 2025. у 08:29
Коментари (0)