УВЕДЕН Е-ПЕЧАТ У КЛАУДУ: Канцеларија за ИТ и еУправу нуди нову софистицирану електронску услугу
КАНЦЕЛАРИЈА за ИТ и еУправу, уз претходну позитивну оцену усаглашености од Министарства информисања и телекомуникација, увела је нову услугу - е-Печат у клауду.

Архива Новости
Како објашњавају у Министарству, реч је о услузи "од поверења која подразумева управљање квалификованим средством за креирање електронског печата на даљину". Овим је Канцеларија постала први пружалац ове софистициране електронске услуге у Србији. Она омогућава институцијама јавне управе да потпуно бесплатно користе електронске печате без физичког преузимања сертификата.
Услуга подразумева издавање квалификованог сертификата и припрадајућег пара криптографских кључева, где приватни кључ служи за креирање печата, а јавни за његову валидацију. Сви сертификати су безбедно смештени у Државном дата центру, који осигурава висок ниво безбедности и поузданости, па институције могу безбедно да их користе на даљину путем веб сервиса, интеграцијом са својим информационим система.
- Министарство информисања и телекомуникација извршило је оцену усаглашености наведене услуге и у складу са законом предложило Влади да утврди да је Канцеларија за информационе технологије и електронску управу испунила све прописане захтеве за пружање услуге управљања квалификованим средством за креирање електронског печата на даљину. То је и констатовано на седници Владе од 7. новембра 2024. Верујем да ће успостављање ове услуге значајно допринети унапређењу електронског пословања органа државне управе, као и да ће директне погодности осетити и грађани, као и сви корисници услуга електронске управе тиме што ће се обезбедити још брже и ефикасније поступање институција - изјавио је министар информисања и телекомуникација Дејан Ристић.
Како је објаснио директор Канцеларије Михаило Јовановић, предности нове услуге у односу на класичан е-Печат на картици су већа безбедност и поузданост, бржа доступност и смањење трошкова за институције.
- Ову услугу Канцеларија за ИТ и еУправу пружа бесплатно за јавну управу, а период важења издатог е-Печата је до пет година. Имплементацијом е-Печата у клауду додатно се олакшава пружање електронских услуга и јавна управа чини још ефикаснијом - рекао је Јовановић.
Иначе, процедура за добијање електронског печата подразумева подношење захтева са пратећом документацијом, повезивање са информационим системом корисника и церемонију генерисања кључева, а услуга је намењена свим државним органима, организацијама покрајинске аутономије, локалним самоуправама, јавним предузећима, као и правним и физичким лицима којима су поверена јавна овлашћења.
- Подсећамо да су државни органи дужни да пре набавке печата прибаве сагласност Министарства државне управе и локалне самоуправе на садржину и изглед печата, као и да је захтев за добијање сагласности могуће поднети електронским путем, на порталу еУправа - поручују у Министарству информисања и телекомуникација.
За све информације и аплицирање у вези са новом електронском услугом е-Печат на даљину доступна је адреса epecat@ite.gov.rs.

ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова данас је назвала упозорења Европске уније председнику Србије Александру Вучићу у вези његове посете Москви за Дан победе, "бандитизмом и уценом''.
30. 04. 2025. у 16:55

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ЗВАНИЧНО КРАЈ: Коме је припао дворац у Бечу? Развели се Тони и Драгана
ПЕВАЧИЦА Драгана Мирковић и бизнисмен Тони Бијелић званично су се развели након 25 година брак.
30. 04. 2025. у 12:32
Коментари (0)