РУГЛО СКРИВЕНО ИЗА ЗГРАДА: Зашто центар Београда “краси” двориште - доказ урбанистичке катастрофе? (ФОТО)
16. 12. 2020. у 15:30
ПРЕ неколико деценија старији новинари су учили млађе на који начин треба да упознају право лице своје земље.
Повезане вести

САМО ДВЕ САОБРАЋАЈНЕ ТРАКЕ: Овако је некада изгледао Бранков мост (ФОТО)
ДАНАШЊИ Бранков мост некада је имао само две саобраћајне траке. Било је то од 1956. године, када је направљен, па до седамдесетих година, када му је примакнут још један мост који га је двоструко проширио.
30. 11. 2020. у 14:15

ПУСТА МОСТАРСКА ПЕТЉА: Призор који данас видети нећете, а некада је био свакодневица (ФОТО)
СНИМАК из средине седамдесетих година прошлог века делује прилично збуњујуће становнику данашњег Београда. Наиме, тада је Мостарска петља деловала полупусто, без десетина хиљада возила која је морала да "издржи" сваког дана.
23. 11. 2020. у 08:30

СТАРИ БЕОГРАЂАНИ ПАМТЕ: Данас изгледају овако, а да ли знате како је изгледао први семафор у Београду (ФОТО)
ПРВИ семафори у Београду били су тековина средине 20. века, када су унели приличну збрку међу тадашње становнике главног града.
22. 11. 2020. у 19:00

БЕОГРАДСКЕ ПРИЧЕ: Како је некада изгледао Обилићев венац (ФОТО)
ОБИЛИЋЕВ венац један је од најстаријих делова Београда, а налази се на ободима старе фортификације која је некада опасавала град.
18. 11. 2020. у 11:10
Најновије из рубрике

ТАЈНА БЕОГРАДСКОГ "КОЊСКОГ ОСТРВА": Некад било стратешка тачка - ево ГДЕ се налази (ВИДЕО)
СВИ знају за Велико ратно острво које се простире на ушћу Саве и Дунава, као и његово познато купалиште "Лидо". Међутим, недалеко од њега налази се и Мало ратно острво које је некад било познатије као "Коњско острво", а иза себе крије невероватну причу.
21. 09. 2025. у 21:43

ИЗМЕЊЕНЕ ТРАСЕ ЗА ВИШЕ ОД 40 ЛИНИЈА: Планиране бројне измене у јавном градском превозу за данас због манифестације на Ади Циганлији
МАНИФЕСТАЦИЈА "Отворено првенство Србије у триатлону - IRONMAN 70.3" биће организована данас на Ади Циганлији. Због тога ће бројне линије јавног градског превоза саобраћати измењеним рутама од 6.00 до 15.30.
21. 09. 2025. у 12:32

СВЕ ИЗМЕНЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Детаљан списак линија које мењају трасу због одржавања војне параде
ЗБОГ војне параде "Снага јединства 2025", која се одржава сутра, од поноћи ће бити измењен режим саобраћаја и рада појединих линија јавног градског превоза, а саобраћај ће бити потпуно обустављен у појединим улицама у Новом Београду.
19. 09. 2025. у 14:16

"ПАРКИРАЈ И ВОЗИ" СА СТАНИЦЕ "ЈУГ": Уз ново пролазно стајалиште планирано отварање посебног простора за аутомобиле
СТАЈАЛИШТЕ "Југ" на ком су радови у току неће бити само проточна станице већ ће се уз њега налазити уређен простор по принципи "Паркирај и вози", најавио је градоначелник Александар Шапић. То ће омогућити гостима престонице да оставе аутомобил и да аутобуским и шатл линијама које ће полазити са овог стајалишта наставе пут ка центру града и тако избегну гужве у саобраћају, а и проблеме због непознавања престонице.
19. 09. 2025. у 12:04

НА САВСКОМ КЕЈУ ПОСТАВЉЕНИ СТРУЈНИ ОРМАРИ: Апел грађанима да им не прилазе
НА левој обали реке Саве, у оквиру Савског кеја, у складу са издатим решењем о одобрењу за извођење радова обезбеђени су и постављени струјни ормари под пуним струјним напоном.
19. 09. 2025. у 11:30
naranca
16.12.2020. 18:33
Nije ruglo zelenilo .Nego su ruglo okolne zgrade/
Miki
16.12.2020. 23:36
Naslov - KAKO FUNKCIONIŠE SISTEM KOJI NE FUNKCIONIŠE? Ne znam kako su urbanisti radili ranije, ali ovi današnji rade po željama moćnika, takozvanih biznismena. Naravno, neizostavni član te ekipe, kombinacije, je predsednik opštine. Koliko je tu čiji procenat, koliko dobija glavni urbanista, a koliko predsednik opštine, to je velika tajna. Tipičan primer je plan detaljne regulacije naselja Radiofar, koje se nalazi pored aerodroma Surčin. Onako predložen i za laika je prepoznatljivo da to nije odraz struke, nego želje moćnih biznismena, ili prijatelja predsednika opštine. Kako drugačije objasniti da su školu, zdravstvenu ustanovu, kulturnu ustanovu, pijacu, predvideli na početku naselja, u budućoj najfregventnijoj ulici? Kaže urbanista da nisu imali slobodne tako velike površine, pa su zato na početku naselja??? Hmmm, velika neistina! Verovatno u tom delu neki moćnik ima zemlju koju će skupo da ustupi za te društvene objekte, ili tu ima kuću, pa da mu deca ne pešače mnogo???A zamislite tek osnovnu školu u početku naselja, u najfregventnijoj ulici, još pored pijace???To će biti velika opasnost za bezbednost dece, a posebna je priča što će deca sa drugog dela naselja, pa čak i ona iz centra, pešačiti od 2-4km do škole. A mogli su školu da predvide u centru naselja, u jednoj mnogo mirnijoj i bezbednijoj zoni, mogli su i trebali u centru da planiraju zdravstvenu ustanovu, kulturnu ustanovu, pijacu, ali... želje moćnika, i pare su faktor koji odlučuje, a ne struka i praktično rešenje.Da ne pričam koliko su ulica ostavili kao kolske puteve??? I pored naših zahteva da mnoge ulice bar imaju širinu jedno 6-7metara, ili da budu jednosmerne, NE! Kako da nekom moćniku ruše ogradu i umanjuju mu plac? Ostaviće kolske puteve kao da smo u 18veku. Jooojjj, mogao bih dve strane da napišem kako pare, čitaj korupcija, diktiraju planove urbanista. SRAMOTA! Sredstva informisanja ćute, vozovi prolaze, a neki pune dzepove. Tako funkcioniše sistem koji ne funkcioniše.