"ОБЈЕКТИ НА ПРОКОПУ БЕЗБЕДНИ И ПО СТАНДАРДИМА" Railway City: Објављене узнемирујуће дезинформације, базиране на нетачним коментарима
КОМПАНИЈА Railway City, која је градила станичну зграду у Прокопу, поручила је да су сви објекти безбедни и направљени по свим стандардима.

Фото: D. Milovanović
Саопштење компаније преносимо у целости:
У току текуће и претходне седмице у разлицитим медијским изворима објављене су узнемирујуће дезинформације у вези објеката на Прокопу, базиране на паушалним и нетачним коментарима лица чија је стручност у најмању руку упитна.
ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ
Комплекс железничке станице Београд Центар је практично одувек планиран са заметним садржајима на плочи изнад висинске коте 105. У претходних 5 деценија израђено је и разматрано више идејних решења, различитих у погледу архитектонског обликовања, диспозиције садржаја на плочи и намене истих. Само као пример, у складу са последњим идејним решењем израђеним од стране Саобраћајног института ЦИП, на плочи на коти 105 планирана је изградња станичне зграде спратности и тржног центра спратности П+2 и гараже спратности од П+4 до П+5, укупне површине од преко 150.000 м2.
У периоду од 2020. до 2022. године израђени су ново идејно решење и детаљна пројектно-техничка документација, на бази којих су у августу 2022. године започети радови на изградњи нове зграде железничке станице, пословног комплекса и вишеспратне гараже у укупној бруто површини од око 75.000 м2. Недвосмислено је јасно да су новопланиране и изведене површине садржаја на плочи 2 пута мање у односу на последње идејно решење израђено од стране Саобраћајног института.
ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ
Изградњи објеката изнад коте 105 претходила је детаљна анализа носивости изграђене конструкције, спроведена од стране стручних лица, укључујуци и лица која су активно учествовала у ранијим фазама пројектовања конструкције Прокопа. Резултат те анализе био је основ за израду техничке документације, на бази које су исходоване неопходне дозволе и израђени објекти. За сваки пословни објекат и надземну гаражу, пројектована је и изведена прелазна конструкција на еластомерним лежиштима, чија је функција управо да равномерно распореди оптерећења на постојећу конструкцију. Увођењем прелазне конструкције, која је одвојена од плоче на коти 105, са еластичним ослонцима у зонама изнад стубова, објекти су доминантно ослоњени на вертикалну конструкцију испод коте 105, те је сама плоча на коти 105 испод објеката остала практично неоптерећена, а утицај на сеизмичка дејства у конструкцији испод коте 105 смањен је на најмању могућу меру.
У поступку пројектовања објеката на плочи, између осталог коришћени су:
1.Стандарди СПРС ЕН (Еврокод 1 – дејства на конструкције, Еврокод 2 – пројектовање бетонских конструкција и Еврокод 8 – пројектовање сеизмички отпорних конструкција);
2.Извештај Саобраћајног института ЦИП из 2015.године, у којем се анализира носивост постојећег дела конструкције до коте 105;
3.Пројекат за извођење Саобраћајног института ЦИП за надоградњу комплекса из 2017. године.
На основу више наведене документације моделиран је и анализиран доњи део конструкције. Прорачунски модели за објекте изнад коте 105 обухватају и конструкцију испод коте 105. Утицаји су проверени према важећим Еврокод прописима, како је постојећа конструкција раније пројектована и изведена по старим прописима, важећим у том моменту. Носивост постојеће конструкције је недвосмислено потврђена. Према томе, комлекс железничке станице Београд Центар и сви његови делови испод и изнад висинске коте 105 су апсолутно безбедни за употребу и боравак људи у њему.
Завршетак градње објеката на коти 105 је само једна од фаза у развоју комплекса главне београдске железничке станице. Даљи развој планиран је у делу комплекса испод коте 105, за који су инвеститор и корисник објекта (Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Инфраструктура Железнице Србије) обезбедили неопходну техничку документацију. Независно од горе наведеног, реализовано је периодично констролисање стања постојеце конструкције. Након завршене визуелне контроле и испитивања неинванзивним методама, корисник објекта Инфраструктура Железнице Србије је обезбедио техничку документацију за извођење радова на превентивној санацији (исходована дозвола) и реконструкцији појединих елемената (прибављање дозволе у току).
Поменута санација и реконструкција нису последица изградње објеката на коти 105, већ су у питању превентивне радње усмерене на трајно очување карактеристика постојеће конструкције. У ове радове биће уложено према пројектантском предмеру око 210.000 евра.

ЧЕТИРИ ЗЕМЉЕ ЕУ ОДБИЛЕ ТРАМПОВ ПЛАН: Неће да купују америчко оружје за Украјину!
ЧЕТИРИ европске земље одбиле су да учествују у пројекту председника САД Доналда Трампа о куповини америчког оружја за Украјину.
16. 07. 2025. у 14:12

БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију
БЕБА из Србије, стара свега 13 месеци, изненада је изгубила живот у једном угоститељском објекту на Халкидикију. Како наводе грчки медији, ова незапамћена трагедија одиграла се пред очима дететових родитеља.
16. 07. 2025. у 14:33

Научници ајкулама спустили мртву краву на 1.629 метара дубине - нису могли да верују шта су рибе урадиле (ВИДЕО)
"ТО ПОКАЗУЈЕ стратегију преживљавања код врста које се не хране усамљено."
14. 07. 2025. у 13:06
Коментари (0)