ŽIVOT NA ZEMLJU DOŠAO IZ SVEMIRA? Voda i organske materije otkrivene u uzorcima asteroida Rjugu (FOTO)

Novosti online

24. 09. 2022. u 00:32

NAUČNICI su otkrili tečnu vodu zarobljenu u kristalima unutar uzoraka stena asteroida Rjugu udaljenom 300 miliona kilometara od Zemlje.

ЖИВОТ НА ЗЕМЉУ ДОШАО ИЗ СВЕМИРА? Вода и органске материје откривене у узорцима астероида Рјугу (ФОТО)

Foto: Free Images Pixabay

Uzorci sa asteroida sadrže brojne minerale, uključujući kalcijum i čestice bogate aluminijumom, magnetitom, kao i gaziranom vodom sa solima i organskom materijom. Japanska agencija za istraživanje svemira uspela je tokom misije „Hajabusa 2“ da prikupi uzorke sa asteroida Rjugu, a potom ij vrati na Zemlju 2020. godine.

Nalazi, objavljeni u časopisu Sajens, nude nove dokaze u prilog teoriji da je život, ili molekuli koji su doveli do razvoja života na Zemlji, potekao iz svemira.

- Tečna voda zarobljena u kristalima je pronađena. Voda se nalazila mikropukotinama - navode japanski stručnjaci.

U studiji, naučnici su analizirali 17 uzoraka sa Rjugua veličine od jednog do osam milimetara i otkrili pirotit, mineral gvožđe sulfida, koji sadrži gaziranu vodu.

Istraživači kažu da je svemirska stena od koje je potekao asteroid Rjugu nastala u mraku stelarnog gasnog oblaka daleko od sunčeve svetlosti.

Simulacije su pokazale da se svemirsko telo iz kojeg je asteroid potekao akumuliralo oko dva miliona godina nakon formiranja Sunčevog sistema i onda tokom narednih tri miliona godina zagrejalo na 50 stepeni Celzijusa, što je dovelo do hemijskih reakcija između vode i stena.

(RTS)