DOPUNSKI ČASOVI DA BUDU OBAVEZNI: Đaci uglavnom ne dolaze jer se ne upisuju izostanci

B. BORISAVLjEVIĆ

09. 06. 2022. u 13:32

VEĆINA đaka koji imaju slabe ocene, i potrebno im je dodatno angažovanje, ne dolazi na časove dopunske nastave, tvrde u Forumu srednjih stručnih škola. Profesori ne mogu da "nateraju" učenike u učionicu, niti da ih upišu u dnevnik zbog neopravdanog izostanka, tako da ovaj vid nastave postoji samo na papiru. Sindikalci smatraju da bi dopunska trebalo da bude obavezna i da oni koji ne dolaze moraju da snose posledice.

ДОПУНСКИ ЧАСОВИ ДА БУДУ ОБАВЕЗНИ: Ђаци углавном не долазе јер се не уписују изостанци

Foto: V. Danilov

Prema rečima Milorada Antića, predsednika Foruma srednjih stručnih škola Beograda, dopunsku nastavu đaci imaju jednom nedeljno, ali su klupe u učionicma najčešće prazne. Obično je to šesti ili sedmi čas, tako da školarcima umornim od napornog dana, ne pada na pamet da u klupama budu još jedan čas.

- Časovi dopunske nastave trebalo bi da budu obavezni, jer, u suprotnom, nemaju svrhu - navodi Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola Beograda. - Izostanak se ne upisuje u dnevnik, pa se učenici ni ne pojave u učionici. Potrebno je uvesti neke disciplinske mere. Nažalost, izuzimajući medicinske i elektrotehničke, u većini drugih srednjih stručnih škola, skoro trećina đaka treba da ide na dopunsku nastavu. To je, sigurno, šest do devet učenika po odeljenju.

Dopunska nastava je namenjena učenicima koji imaju lošije ocene, propustili su neke lekcije, žele da razjasne nešto. Ovi časovi su "rezervisani" za predmete koji najčešće zadaju glavobolju - matematika, fizika, hemija, ali ima i onih koji muku muče i sa engleskim, biologijom...

Neka istraživanja o prevenciji osipanja su pokazala da lošiji učenici izbegavaju dopunsku nastavu, jer ih je sramota, a neretko neće ni da prihvate da im je potrebno dodatno pojašnjenje da bi nešto razumeli. Takođe, iako nastavnici dopunsku nastavu smatraju korisnom za učenike, misle i da bi je trebalo držati po potrebi, a ne kao obaveznu. Vide je kao opterećenje za učenike (ali i za njih same) jer, kako kažu, uvek se organizuje kao pretčas ili sedmi čas, organizuje se iz svih predmeta pa se usled nedostatka vremena i prostora u istom terminu održavaju dopunske nastave iz dva predmeta. 

STATISTIKA

ISTRAŽIVANjA koja su rađena su pokazala da se u samo 38,5 odsto srednjih škola dopunska nastava održava redovno, a u ostalim postoji samo formalno, zbog nezainteresovanosti nastavnika ili učenika, kao i organizacionih problema.

U osnovnim školama je situacija malo bolja, pa se u polovini održavaju dopunski časovi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna